Caută în site-ul OpticalMed®
  • 0336.405.405

Lucrezi la calculator? Descoperă 5 moduri prin care îți poți proteja ochii

Privitul în ecranele digitale este un factor care îți poate afecta sănătatea ochilor. Este un lucru știut, dovedit și din păcate simțit din plin în societatea modernă de azi.

Dacă lucrezi în fața unui monitor, indiferent de cât de performant este acesta, mai devreme sau mai târziu vei experimenta câteva simptome cum ar fi: vedere încețoșată, senzația de ochi uscați sau iritați, precum și dureri de cap.

Chiar și în condițiile în care, momentan, nu resimți simptomele de mai sus, regula este simplă: dacă stai mai mult de 2 ore pe zi în fața calculatorului, trebuie să-ți protejezi ochii. Vezi mai jos cele mai eficiente soluții și o recomandare necesară.

1. Ajustează scaunul astfel încât să îți poziționezi ochii cu aproximativ 15 cm. mai sus față de centrul monitorului. Alt lucru important: distanță ideală între ochi și monitor este de 60 – 70 cm.

2. Ține cont de regula 20-20-20
• Ia o pauză la fiecare 20 de minute.
• Privește un lucru la o distanță de 20 de pași, pentru 20 de secunde.


Acești pași simpli iți vor reduce oboseala ochilor cauzată de utilizarea prelungită a calculatorului.

3. Alege ochelarii cu protecție!

Cea mai eficientă măsură pe care o poți lua! Nu mai sta nicio secundă la calculator fără să porți ochelarii cu lentile speciale, cu protecție împotriva luminii albastre.
Vei simți o diferență clară, în bine, un mare plus de confort. Dacă ești purtător de ochelari de vedere este obligatoriu ca lentilele ochelarilor tăi să fie din cele cu filtru împotriva luminii albastre emisă de PC-uri, televizoare, tablete și telefoane.

Sănătatea ochilor nu poate fi amânată!

4. Mărește textul.

Preferi să te apleci spre ecranul laptopului, să micșorezi distanța recomandată? Este o abordare greșită. Încearcă sa mărești textul pe ecran, astfel încât să fie mai ușor de citit, în timp ce distanța de 60 – 70 cm. între ochi și ecran sa fie respectată.

5. Luminozitatea potrivită.

Luminozitatea ambientala nepotrivită poate cauza probleme de vedere și disconfort.
Trebuie găsit un raport între luminozitatea încăperii și luminozitatea ecranului. Ideal ar fi să ai în cameră sau în birou becuri de intensitate mică, poziționate în lateralul ecranului. Cel mai simplu exemplu pentru cei care lucrează cu orele în fața calculatorului: caută să reduci lumina exterioară, și poziționează-ți în lateralul monitorului o lampă de birou cu halogen sau cu leduri. Acum găsești modele de lămpi a căror lumină poate fi reglată atât ca intensitate cât și că tip de lumină (rece sau caldă).

Pont, pentru o lumină mai odihnitoare pentru ochi, seara, pe ecranul calculatorului, poți seta:
– Dacă ai un PC cu Windows poți folosi Night Light sau f.lux (https://justgetflux.com);
– Dacă ai un Mac poți folosi setările Night Shift (foto).

Recomandarea de baza este să faci un control al vederii cât de curând.
Astfel, se va stabili clar:
–  dacă ai nevoie de dioptrii;
– dacă ai deja ochelarii vei află dacă s-au modificat dioptriile;
– o soluție personalizată de protecție și menținerii a sănătății oculare;

ℹ️ Dacă vrei să vezi diferența între o lentilă cu protecție PC și o lentilă simplă, vino la OpticalMed, și îți arătăm direct pe un dispozitiv special, disponibil în cabinetul nostru, ce înseamnă protecția adevărată la lumina nocivă a dispozitivelor electronice.

⦿ Programare prin tel: 0336 405 405
⦿ Programare online: opticalmed.ro/programare